גפני סוגר חשבון: "הבית היהודי חושב רק על עצמו – על חשבון המדינה" • האזינו

    דוד לזר 2 Comment on גפני סוגר חשבון: "הבית היהודי חושב רק על עצמו – על חשבון המדינה" • האזינו
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההישגים הקואליציוניים  של המפלגות החרדיות מתחילים לקרום עור וגידים. היום (ראשון) אישרה ועדת שרים לענייני חקיקה בכנסת שבה חבר ח"כ יעקב ליצמן את הצעת חוק הבטחת הכנסה של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

    הערב התייחס גפני לחוק ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' ואמר כי "החוק שאושר בוועדה מציע להעניק לאברכים ולסטודנטים כאחד מלגה בת 1,150 ש"ח, מי שזכאי לזה הן משפחות בעלות שלושה ילדים המשתייכות למעמד הסוציו אקונומי הנמוך והאמא לא עובדת".

    גפני אמר כי "ועדת השרים אישרה את החוק בהתאם להסכם הקואליציוני עם יהדות התורה וש"ס. ואפילו היום – ליצמן נאבק בוועדה", לדבריו, "עדיין יש דיונים במשרד האוצר על החוק ולא השלמנו את המלאכה".

    האם יש סיכוי שהחוק לא יעבור? "אני לא רואה אופציה שזה לא יעבור, למרות שיש כמה כותרות במספר עיתונים חילונים. זה מתווה שהיה בעבר, מדובר באברכים שנמצאים במצב סוציו – אקונומי חמור ביותר, כמו"כ, דאגתי גם לסטודנטים ואפילו רציתי להקל עליהם בעניין מספר הילדים, אבל אנחנו בדין ודברים ואני מקווה שנגיע לחוק שיפתור את הבעיה".

    גפני נשאל על הדרמה שחולל שר הכלכלה אריה דרעי בדבר רצונו להתפטר מתפקידו כשר הכלכלה בעקבות סעיף 52 הקשור למתווה הגז, וענה כי "אני לא מתכוון לדבר על העניין הזה, לא יכול לדבר בשמו, נפגשנו היום בפורום ראשי המפלגות עם ראש הממשלה, הוא דיבר איתי וסיפר לי, אבל אני לא רוצה לספר ברדיו מה שהוא אמר לי".

    גפני גיבה את דרעי בהחלטותיו ואמר כי "אני סומך על דרעי שהוא יודע מה שהוא עושה, וזה על פי שיקול דעת".

    חזית נוספת התרחשה היום בין גפני לשר החינוך בנט, בעקבות התנגדות גפני לכלול 61 מההתנחלויות ביו"ש ברשימת היישובים שייהנו מהטבות המס. המתווה קיבל היום את אישורו של ראש הממשלה נתניהו בישיבה משותפת של ראשי סיעות הקואליציה, זאת למרות התנגדות בנט.

    גפני התייחס לדברים הערב ב'קול חי' ואמר כי "הישיבה היום לא התכנסה בגלל הטבות המס – אלא בגלל חוק הגיוס והבטחת הכנסה לאברכים, אולם בנט העלה את נושא הטבות המס", לדבריו של גפני, "לא הוצאתי אפילו התנחלות אחת, מי שהיה בפנים קודם נשאר בפנים, כדוגמת חברון וקריית ארבע. ואדרבה, מספר היישובים עלה מ-85 ל-405".

    גפני הוסיף וסיפר כי "בנט העלה את התביעה אצל ראש הממשלה ולכן נתניהו הוא שאל אותי את דעתי, ואמרתי לו ש'אם אתה רוצה לעזור ליהודה ושומרון תביא תקציב נוסף, אבל זה לא קשור לחוק הזה".

    בשלב זה, תקף יו"ר ועדת הכספים את מפלגת הבית היהודי ואמר כי "חשוב שנדע, כי בעבר היה סיוע לערים הגדולות, באיזשהי צורה ביתר ומודיעין לא היו שם. היישובים החרדים תמיד היו בחוץ, הבית היהודי לא דואגים לשני אלא רק לעצמם, ואם אכן הממשלה תעשה תחליט לסייע באבטחת היישובים  – אני אעמוד בתוקף שהערים החרדיות יהיו בפנים, מודיעין עילית, עמנואל".

    לדבריו, הבית היהודי חושב רק על עצמו על חשבון המדינה, "מה שהיה נשאר, צריך להציל את המתווה. יש אנשים בבית היהודי, שלא מעניין אותם מה קורה במדינה – אלא מה הם מקבלים ומה הם לא מקבלים וזה שקר לומר שיצאו יישובים מהמתווה".

    על החוק הנורבגי אמר גפני כי: "אין לי מושג ואני לא מתכוון לדבר על זה", לדבריו, "לשינויים בחינוך העצמאי אין אפילו ריח של קשר לחוק הנורבגי, למרות שיש עיתונים שצריכים למלא עמודים".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "האחים היהודים"- מפלגת גוג ומגוג.